Colour Matters

Colour

You have probably heard about the 30 seconds rule, if you haven’t, I’l explain quickly. When meeting someone or having a presentation, the first 30 seconds are crucial as it is the only time you have to really engage your audience. Same thing happens with design and advertising; the amount of time you have to get the attention is very limited.

Nowadays, people is busy and the mind gets a lot of information all the time, adds and messages are given to us on tv, radio, web, mobile, every bus stop and well, everywhere. That is when colour plays a very important role.

Fact: Color increases memory. I’m sure that if I say “Yellow”, you’ll think of McDonalds, and if I say “Red”, you’ll think of coca-Cola. Well, that’s exactly the idea.

In the image below you can see the top three colours that have better response in women and men as well as the least favourites.

ColourChart

When we buy a product, more than 90% is because of its appearance, awesome, right?. But of course if we like pretty things. Colour can also have a positive impact in learning and comprehension.

When talking about branding, design or marketing, colour means so much more than how it looks, it is also how it makes us feel, but that is another story for another post.

Probablemente has escuchado hablar de la regla de los 30 segundos, si no la conoces, te explico rápidamente. Al conocer a lguien por primera vez o al hacer una presentación en publico, los primeros 30 segundos son cruciales ya que es el único tiempo que se tiene para realmente ‘enganchar’ tu público. Lo mismo sucede con diseño y publicidad. La cantidad de tiempo que se tiene para atrae la atención es muy limitada.

Actualmente, la gente esta ocupada todo el tiempo y la mente obtiene información cada segundo; comerciales y mensajes nos son dados en televisión, radio, web, celulares, en cada parada de camiones, bueno, en todos lados. Es ahí cuando el color juega un personaje muy importante.

Hecho: El color aumenta la memoria (capacidad de recordar). Estoy segura que si te digo la palabra ‘Amarillo’, tu pensaras en McDonalds, y si digo ‘Rojo’ pensaras en Coca-Cola. Esa es exactamente a idea.

En la siguiente imagen puedes ver los tres colores mas con mejor respuesta en mujeres y hombres.

tablacolores

Cuando compramos un producto, más del 90% se debe a su apariencia, interesante, verdad? pero claro si nos gustan cosas que se ven bien. El color puede tambien tener un impacto positivo en comprensión y aprendizaje.

Al hablar de marca, diseño o mercadotecnia, color va mucho mas de como se ve, es tambien como nos hace sentir. Pero esa es historia de otro post.

 

 

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